Sök
PERSONUPPGITER OCH COOKIES

Dina kontakt/personuppgifter hanteras med största sekretess och säljs inte vidare till tredje part. I denna webshop används så kallade sessionscookies. Dessa används för att hantera dina val i webbutiken, exempelvis varor i kundvagnen och information om kundinloggning. Sessionscookien raderas från din dator när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar cookies kommer vissa av webbutikens funktioner inte fungera.



SÅ HANDLAR DU

När du hittat något som du vill köpa så klickar du på "Köp" eller "Lägg i varukorg" då hamnar din vara i varukorgen, fortsätt handla tills du är nöjd. När du är klar klickar du på "Till kassan" som också ligger uppe vid varukorgen i högra hörnet.

I kassan kan du antingen välja att lägga din beställning direkt utan att logga in, eller skapa en kundinloggning. Du klickar då på "ny kund" i högra spalten och fyller i dina uppgifter. Du får då tillgång till fler funktioner, bl.a kan du se din leveransstatus, skapa en varukorg utifrån tidigare beställning, spara din inköpslista samt betygsätta och kommentera varje vara.

Sedan kontrollerar du att din beställning är korrekt och väljer leveransmetod och betalningsmetod.

Om du valt att betala till vårt bankgiro så fyller du i dina uppgifter. Klicka sen på Fortsätt. Kontrollera din beställning och dina uppgifter och klicka på "Bekräfta beställning". Nu är beställningen klar och direkt din betalning syns på vårt bankgiro så packar vi varorna och skickar dem till dig.

Om du har valt att betala med Klarna Checkout så fyller du i din e-postadress och senare ditt postnummer. Kontrollera att det är dina uppgifter som kommit upp. Är det inte det så kan du enkelt ändra genom att klicka på "Är det inte du?" och sedan fylla i de rätt uppgifterna. När du fyllt i rätt uppgifter så klickar du på Slutför köp. Nu är köpet klart och dina varor kommer inom kort hem till dig.

OBS Var noga med att lämna rätt mobilnummer och mailadress då fraktbolagen skickar ut sina aviseringar via mobil eller mail.

 

BETALNING

Hos oss kan du välja att betala till vårt Bankgiro vilket är ett enkelt och säkert betalningssätt. Vi erbjuder även faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank genom Klarna Checkout. Det tillkommer ingen extra kostnad, Klarna förbehåller sig dock rätten att debitera de eventuella skatter eller avgifter som kan tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren. Klarna kan när som helst addera eller ta bort betalningsalternativ. Med Klarna har du alltid minst 14 dagar på dig att betala, allt på en gång eller med delbetalning.
Du måste vara minst 18 år gammal för att handla i vår butik och med Klarna. 


Förskottsbetalning:
Du kan betala genom att sätta in summan du handlat för på vårt 
bankgironummer: 5747-0205. Kom ihåg att skriva ditt ordernummer och namn på inbetalningen. Direkt din betalning syns på vårt bankgiro så packar vi varorna och skickar dem till dig. Om betalning inte skett inom 30 dagar så makuleras din order. Hör av dig till info@ljunghudvard.se om du har några frågor om bankgirobetalning.

Faktura: 
Med Klarna faktura beställer du dina varor med hjälp av information som du alltid har med dig och du betalar först när du har tagit emot dina varor. När du väljer betalningsalternativet Klarna faktura så har du 14 dagar på dig att betala. Fakturan skickas till din e-post samtidigt som ditt paket lämnar vårt lager. När du fått fakturan i din mailbox kan du själv välja om du vill skriva ut en papperskopia eller inte. Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Faktura: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice

Direktbetalning via bank:
Med direktbetalning betalar du tryggt och säkert via Klarna och med inloggningen till din bank.

Kort:
För kortbetalning gäller din banks villkor.

Läs mer om Klarna HÄR!

Konto:
Med Klarna Konto samlar du alla dina köp på en enda samlingsfaktura. Den första kontofakturan skickas till dig via post månaden efter du lagt ditt köp. Kommande kontofakturor skickas alltid i mitten av månaden med ett förfallodatum i slutet mellan den 28e och den 30e. Klarna Konto har ingen fast delbetalningsplan och ingen uppläggningsavgift.
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Konto: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice 


Delbetalning:
Med Klarna konto kan du även delbetala köp på 3,6,12,24 eller 36 månader. Villkoren varierar beroende på vilket delbetalningsalternativ du väljer. Klarna Delbetalning är bra för dig som gör lite större köp. 
Du kan alltid vända dig till Klarnas kundtjänst, som har öppet sju dagar i veckan, om du har några frågor om Klarna Delbetalning: 
---> https://klarna.com/sv/kundservice

Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Klarna på 08-120 120 10
Mån-Tors mellan 08.30–20.00
Fredagar 08.30-17.00
Helger 10.00–17.00.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.
Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.


Rabattkoder:
Eventuella rabattkoder gäller en gång per person/hushåll och kan inte kombineras med andra erbjudanden.


PRISER

Priserna som anges är i svenska kronor SEK och inkluderar moms 12% eller 25%. Vi reserverar oss för eventuella fel gällande pris och text.

 

FRAKT

Ordrar inom Sverige: 
Skickas med PostNord - 49 kr
(ordrar över 2 kg kan skickas med Schenker)

Beställningar från utlandet:
Om du vill beställa från något annat land än Sverige så väljer du betalningsalternativet Förskottsbetalning. En frakt på 40 -150 SEK utöver ordinarie frakt tillkommer, beroende på vikt. Slutför beställningen och kontakta oss sedan på info@ljunghudvard.se för information om totalsumma, IBAN och SWIFT nummer som du behöver för att göra din inbetalning.



ORDERBEKRÄFTELSE

I samband med ditt köp skickas en automatisk orderbekräftelse till den e-postadress du angett vid beställningen. Kontrollera noga att du anger rätt e-postadress i kassan. Kontakta oss om du inte får din automatiska orderbekräftelse.


LEVERANS

Vi behandlar din order inom ett dygn från att du lagt din beställning, undantag gäller helger och röda dagar. Ditt paket skickas med PostNord som Varubrev och levereras normalt inom 1-3 dagar beroende på betalningssätt.

Posten Varubrev – Levereras direkt hem i postlådan
Posten Varubrev levereras direkt hem i din postlåda. I det fall Varubrevet skulle vara för stort för din postlåda så får du hämta det hos ditt närmaste Postombud, t ex din lokala livsmedelsaffär. Du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Gäller försändelser upp till 2 kg.


SMS-avisering och mail-avisering:
Var noggrann när du anger ditt mobilnummer och din mailadress i kassan. Det behövs korrekt uppgifter för att du ska kunna få en avisering om att ditt paket finns att hämta på ditt utlämningsställe. PostNord aviserar våra kunder genom att skicka ett sms.

Spåra gods:
Här spårar du paket skickade med posten:
http://posten.se/sv/Sidor/home.aspx

 

ÅNGERRÄTT

Du har ångerrätt i 14 dagar efter du mottagit dina varor, du får öppna förpackning och titta på varan, men den skall sändas åter till oss i oanvänt och oförändrat skick och obruten förpackning. Kunden står för frakten vid ångrat köp och byte. Hör alltid av dig till oss innan du returnerar ångrade varor. Bifoga en kopia på kvitto och följesedel samt namn och adress och information om hur vi kan betala tillbaka dina pengar. Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.


REKLAMATION
 
Om godset är skadat när du hämtar ut det
Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt.


Om du upptäcker skadad vara när du öppnat ditt paket 
Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss inom fyra (4) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling.
Många gånger vill vi besiktiga skadan. Därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Ta därför snarast kontakt med oss. När du gjort det skickar vi dig en skade/reklamationsblankett som du ska fylla i och returnera till oss. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, genom en ny likvärdig vara eller genom pengarna tillbaka. Vi står för frakten när det gäller reklamationer. Vid reklamation bör du kontakta oss via mail på info@hudvard.se, ange "Reklamation" i ämnesraden.

Saknas gods gör du så här
Gör anmärkning på fraktsedeln innan du kvitterar godset. Kontakta fraktbolaget. De gör då en eftersökning på sina terminaler och hos transportörerna.

Skadereglering
Det är alltid du som kund som ska kunna framställa att varan är skadad. Detta innebär att du normalt ska prestera följande handlingar till oss:

  • Skadeanmälan med tydlig skadebeskrivning och foton.
  • Fraktsedelsnummer.
  • Faktura eller följesedelsnummer.
  • Eventuellt övriga handlingar som du anser har betydelse för att skadan blir korrekt reglerad.

Om något är oklart, vänligen kontakta oss på info@ljunghudvard.se